Οι online κριτικές των καταναλωτών διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην αγοραστική συμπεριφορά, αλλά με πληθώρα από πλατφόρμες και απόψεις, τίνος άποψη μπορείτε να εμπιστευτείτε; Ένα νέο πρότυπο που μόλις δημοσιεύθηκε έχει ως στόχο να θέσει κάποια τάξη στη διαδικασία για να αποκαταστήσει την πίστη μας.
Τόσο θετικές όσο και αρνητικές για τις εταιρείες, οι online κριτικές είναι συχνά ο πρώτος λιμένας για τους καταναλωτές και το Διαδίκτυο είναι τώρα γεμάτο με ιστοσελίδες αφιερωμένες στην αξιολόγηση των πάντων, από εστιατόρια έως δικηγόρους. Μια μελέτη της Forbes έδειξε ότι το 90% των καταναλωτών διαβάζουν τις online κριτικές προτού επισκεφθούν μια επιχείρηση και οι κριτικές αυτές επηρεάζουν το 67% των αποφάσεων αγοράς.
Ωστόσο, παρά τις τόσες αξιοπιστες κριτικές, υπάρχουν κι άλλες τόσες λιγότερο αξιόπιστες, με διαμάχες γύρω από ψεύτικες κριτικές, πελάτες που “κατακεραυνώνουν”, εταιρείες που τροποποιούν ή προβάλλουν κριτικές για να εξαλείψουν κακές μαρτυρίες, ψευδείς αρνητικές κριτικές από ανταγωνιστές που διαβρώνουν την εμπιστοσύνη σε ολόκληρη τη διαδικασία.
Ένα νέο πρότυπο ISO που μόλις κυκλοφόρησε έχει ως στόχο να αλλάξει όλα αυτά με λεπτομερείς απαιτήσεις για τις εταιρείες για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις ιστοσελίδες κριτικών των καταναλωτών και να περιλαμβάνει συστάσεις που θα συμβάλουν στην αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και στην προστασία των προμηθευτών από την εκμετάλλευση.
Το ISO 20488, Ηλεκτρονικές κριτικές καταναλωτών – Αρχές και απαιτήσεις για τη συλλογή, τη μεσολάβηση και τη δημοσίευσή τους, είναι το πρώτο διεθνές πρότυπο που δημοσιεύθηκε από την τεχνική επιτροπή ISO για τη διαδικτυακή φήμη, ISO / TC 290, απευθυνόμενο σε ιστότοπους κριτικών καθώς και στις ίδιες τις εταιρείες.
Αντανακλώντας τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές καθ ‘όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, από τη συλλογή έως τη μεσολάβηση και τη δημοσίευση, βοηθά τις εταιρείες να αυξήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διαδικτυακές κριτικές, να προστατεύσουν τους προμηθευτές από τις επιπτώσεις και να βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών.
Ο πρόεδρος της επιτροπής Laurent Petit δήλωσε ότι οι online κριτικές ενδυναμώνουν τους καταναλωτές επιτρέποντάς τους να ανταλλάσσουν πληροφορίες, απόψεις και εμπειρίες, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να οδηγήσουν σε βελτιώσεις στη βιομηχανία.
“Η δυνατότητα να γράφεις και να διαβάζεις online σχόλια είναι πολύ δυναμική για τον καταναλωτή, και υπάρχουν εκατομμύρια που δημοσιεύονται κάθε χρόνο”, σχολίασε.
“Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους προμηθευτές να ελέγχουν σωστά τα sites και το περιεχόμενό τους να είναι αξιόπιστο, διαφορετικά η εμπιστοσύνη διαβρώνεται και η φήμη καταστρέφεται άσκοπα.”
“Το ISO 20488 στοχεύει στη βελτίωση της διαχείρισης αυτών των ιστοτόπων – και συνεπώς στην αξιοπιστία τους – με βάση τις κατευθυντήριες αρχές της ακεραιότητας, της διαφάνειας και της ακρίβειας.”
[Πηγή: iso.org]